• e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Çankırı

Valilikler

ŞABANÖZÜ KAYMAKAMLIĞI
ŞABANÖZÜ KAYMAKAMLIĞI
ŞABANÖZÜ KAYMAKAMLIĞI
  • KAYMAKAMLIK
    Kaymakam Kaymakamlık Birimleri İlçe Protokol Listesi Tarihçe Mevzuat Kurumsal Kimlik
  • ŞABANÖZÜ
  • MAHALLİ İDARELER
    Şabanözü Belediye Başkanlığı Köylerimiz
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular
  • İLETİŞİM
°C
27
Ocak2021
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • Kaymakam
    • Kaymakamlık Birimleri
      • Şabanözü İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
      • Şabanözü İlçe Özel İdare Müdürlüğü
      • Şabanözü İlçesi Köylerine Hizmet Götürme Birliği
    • İlçe Protokol Listesi
    • Tarihçe
      • Görev Yapmış Kaymakamlar
    • Mevzuat
    • Kurumsal Kimlik
      • Kaymakamlık Görselleri
      • Kaymakamlık Logosu
  • ŞABANÖZÜ
  • MAHALLİ İDARELER
    • Şabanözü Belediye Başkanlığı
    • Köylerimiz
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • Şabanözü İlçe Jandarma Komutanlığı
      • Şabanözü İlçe Emniyet Müdürlüğü
      • Şabanözü İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
      • Şabanözü İlçe Müftülüğü
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı
      • İlçe Malmüdürlüğü
      • İlçe Sağlık Müdürlüğü
      • İlçe Tapu Müdürlüğü
      • İlçe Orman İşletme Şefliği
      • İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü
      • Gençlik Hizmetleri ve Spor İlçe Müdürlüğü
      • Şabanözü Dr. Sami Baran İlçe Devlet Hastanesi
    • Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
  • İLETİŞİM
KAYMAKAMLIK
  • Kaymakam
  • Kaymakamlık Birimleri
    • Şabanözü İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
    • Şabanözü İlçe Özel İdare Müdürlüğü
    • Şabanözü İlçesi Köylerine Hizmet Götürme Birliği
  • İlçe Protokol Listesi
  • Tarihçe
    • Görev Yapmış Kaymakamlar
  • Mevzuat
  • Kurumsal Kimlik
    • Kaymakamlık Görselleri
    • Kaymakamlık Logosu

Şabanözü İlçe Özel İdare Müdürlüğü

İlimizde 15.10.2008 tarihi itibariyle Aile Hekimliği uygulamasına geçilmesiyle; İlçemizde Dr. Sami Baran İlçe Devlet Hastanesi, Toplum Sağlığı Merkezi, Acil Sağlık Hizmetleri İstasyonu (112), Aile Sağlığı Birimi, Gümerdiğin Mahallesi-Gürpınar Mahallesi ve Mart Köyü Sağlık Evleri ile hizmet vermektedir.

Şabanözü İlçe Sağlık Müdürlüğünün görevleri
Topluma yönelik koruyucu sağlık hizmetlerinin sunulmasını sağlamak.
•   Koruyucu diş sağlığı, adli tabiplik ve ölüm bildirim, okul ve toplu yaşam alanları gibi yerlerde sunulacak sağlık hizmetlerini planlamak ve bu hizmetleri vermek 
•    Kanser erken teşhis ve tarama ile aktif ve pasif kanser kayıtçılığı hizmetlerinin sunulmasını sağlamak.
•    Başta kalp ve damar hastalıkları ile kronik hava yolu hastalıklarını kontrol ve önlemeye yönelik ulusal programlar olmak üzere bulaşıcı olmayan hastalıklara ilişkin programların ilçe düzeyinde yürütülmesini sağlamak, 
•    Sağlıklı yaşlanma ve yaşlı sağlığı hizmetlerinin geliştirilmesine ilişkin ulusal programların ilçe düzeyinde yürütülmesini sağlamak.
•    Türkiye Sağlıklı Beslenme ve Hareketli Hayat Programı, Türkiye Diyabet Önleme ve Kontrol Programı ve Türkiye Aşırı Tuz Tüketiminin Azaltılması Programlarının ilçe düzeyinde yürütülmesini sağlamak.
•    Sağlıklı beslenme ve hareketli hayat hakkında vatandaşın bilgilendirilmesi ve bilinçlendirilmesine yönelik çalışmalar yapmak.
•    Ulusal Tütün Kontrol Programının ilçe düzeyinde uygulanmasını sağlamak, tütün denetimlerini yapmak, İlçe Tütün Kontrol Kurulunun ve İlçe Bağımlılık Yapıcı Maddelerle Mücadele Kurulunun sekretarya hizmetlerini yürütmek, tütün ve alkol gibi bağımlılık yapıcı maddeler hakkında vatandaşların bilinçlendirilmesine yönelik çalışmalar yürütmek.
•    Anne ve bebek ölümlerinin tespit edilmesi ve gecikme modellerine göre ölümlerin raporlanması, yenidoğana yönelik tüm tarama programlarının takibi, anne sütü uygulamalarının yerleştirilmesinin sağlanması ile bebek, çocuk, adolesan, kadın ve üreme sağlığı konularında eğitimler düzenlemek.
•    Genişletilmiş Bağışıklama Programı kapsamında bağışıklama hizmetlerinin yürütülmesi için insangücü, araç-gereç, aşı, antiserum, enjektör vb. ihtiyaçların planlaması ile soğuk zincir şartlarında birimlere ulaştırılmasını sağlamak.
•    Çevre sağlığı ile ilgili piyasa gözetimi ve denetimi hizmetleri ile üretim yerlerinin denetimlerinin yapılmasını sağlamak, görev alanıyla ilgili ürünlerden numune almak ve gerekli analizleri yaptırmak ile sağlıklı içme-kullanma suyu temini için gerekli araştırma geliştirme çalışmalarına katılmak ve gerekli tedbirlerin alınmasını sağlamak.
•    Sağlık hizmeti ile ilgili her türlü başvuru ve şikayeti değerlendirmek ve sonuçlandırmak..
•    İlçe düzeyinde sağlık istatistiklerinin derlenmesi, veri kalitesinin değerlendirilmesi ve sağlık istatistikleri ile ilgili konularda gerekli çalışmaları yapmak.
•    Acil durum ve afetlerde tıbbi kurtarma ve acil sağlık hizmetlerinin ilgili tüm taraflarla işbirliği ve koordinasyon içinde sağlamak.
•    Acil sağlık hizmetlerinin ilde etkin yürütülmesi için gerekli koordinasyon çalışmalarını yürüterek, ilçe düzeyinde sağlık tesislerinden yapılan hasta sevkIerini, il içinde sağlık tesisleri arasındaki hasta hareketlerini incelenmesi, iyileştirici tedbirlerin alınması,uygulatılması ve kayıt altına alınması işlemlerini yapmak.
•    Acil durum ve afetlerde sağlık afet koordinasyonunun sağlamak, ASKOM hizmetlerini yürütmek.
•    Sağlık kurum ve kuruluşlarının sivil savunma ve seferberlik hizmetlerinin planlanması ve yürütülmesi ile sağlık afet planlarının hazırlanmasını ve uygulanmasını koordine etmek.
•    Toplumun ilkyardım bilgi ve becerisinin geliştirilmesi amacıyla gerekli eğitim faaliyetlerini planlamak ve yürütmek.

Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Fonu 14.06.1986 tarihinde yürürlüğe giren 3294 sayılı Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Kanunu ile kurulmuştur. Bu kanun çerçevesinde Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları, 3294 sayılı kanunun amacına uygun çalışmalar yapmak ve ihtiyaç sahibi vatandaşlara nakdi ve ayni yardımda bulunmak üzere her il ve ilçede kurulmuştur. Şabanözü Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı da 04.08.1986 tarihinde kurulmuştur.
Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Genel Müdürlüğünün taşradaki faaliyetleri Türkiye çapında 931 il ve ilçede her ilde vali ve her ilçede kaymakam başkanlığında oluşturulmuş Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları aracılığıyla yürütülmektedir. Böylece bu Vakıflar, devlet ile yoksul vatandaşlar arasında sosyal yardımların doğrudan ve en kısa sürede vatandaşa ulaştırılması açısından bir köprü görevi görmektedirler.
        Vakıfların karar organları, 'Vakıf Mütevelli Heyeti'dir. İl ve ilçelerdeki tüm yardım programları, bu mütevelli heyetlerin kararları ile yürürlüğe girmektedir.
Kaymakamlarımızın başkanlığındaki İlçe Vakıflarının Mütevelli Heyetleri ise; Belediye Başkanı, Mal Müdürü, İlçe Milli Eğitim Müdürü, Sağlık Bakanlığının ilçe üst görevlisi, varsa İlçe TarımMüdürü,İlçe Müftüsü, bir köy muhtarı, bir mahalle muhtarı, 3294 sayılı Kanunda belirtilen amaçlara yönelik faaliyette bulunan bir sivil toplum kuruluşu ve iki hayırsever vatandaştan oluşmaktadır.
        Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Fonunun kuruluşunu teşkil eden 3294 Sayılı Kanunun amacı;
Fakru zaruret içinde ve muhtaç durumda bulunan vatandaşlar ile her ne suretle olursa olsun Türkiye'ye kabul edilmiş veya gelmiş kişilere yardım etmek,
Sosyal adaleti pekiştirici tedbirler alarak gelir dağılımının adilane bir şekilde tevzi edilmesini sağlamak, Sosyal yardımlaşma ve dayanışmayı teşvik etmektir.
SYDV'lerin gelirleri,
Sosyal Yardımlaşma ve DayanışmayıTeşvik Fonundanaktarılan miktardan,
Her nevi fitre-zekat-kurban derileri ve bağırsak yardımlarından,
İşletme ve iştiraklerden elde edilecek gelirler,
Diğer gelirlerden oluşmaktadır.
        Fonda toplanan kaynak, Fon Kurulu kararları ile ülke genelinde kurulu bulunan 931 vakfa aktarılmakta, bu kaynakların yanı sıra vakıfların kendi gelirleri de kullanılarak, ihtiyaç sahibi yoksul vatandaşlara ayni ve nakdi yardımlar ulaştırılmaktadır.
        Fonun kuruluşundan itibaren muhtaç vatandaşlara sağlanan sosyal yardımların yanı sıra, 2002 yılından bu yana uygulanmaya başlanan mesleki eğitim ve istihdam projeleri ile de yoksul ve yardıma muhtaç vatandaşlar pasif, yardım bekler durumdan; aktif, katılımcı ve kendi kendine yeterli duruma getirilerek gelir dağılımındaki adaletsizlikler giderilmeye çalışılmaktadır.
Yine bu kapsamda, mutlak yoksulluk sınırının altındaki ailelerin belirlenmesi çalışmaları başlatılmış ve bu ailelere etkin sosyal yardım programları uygulanmıştır.
        Yoksulluğun tespitinde objektif yöntemler kullanılmaya başlanmış ve bu yöntemler kullanılarak belirlenen yoksul aile çocukları için eğitim ve sağlık yardımı programları hızlandırılmıştır.
BAŞVURU:
        Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıflarına başvurularda aranan koşullar;
        - Sosyal güvenlik kuruluşlarına (SSK, Bağ-Kur, Emekli Sandığı / Sosyal Güvenlik Kurumuna) tabi olmayan olmamak ve bu kuruluşlardan aylık ve gelir almamak,
    - Tabi olunan sosyal güvenlik kuruluşu tarafından, tedavi giderlerinin veya fonksiyon kazandırıcı ortopedik, diğer yardımcı araç-gereç bedellerinin tamamını ya da bir kısmını karşılamamak ve karşılanmayan kısmı için kişinin ödeme gücü bulunmamak (*)
        - Temel ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde düzenli ve sürekli bir gelire sahip olmamaktır.
(*) Sosyal güvenlik kuruluşlarına tabi olan veya bu kuruluşlardan aylık ve gelir alan özürlülerin tedavi giderleri ile fonksiyon kazandırıcı ortopedik ve diğer yardımcı araç-gereç ihtiyaçlarına yönelik başvuruların kapsamı
        Başvuru, kişinin ikamet ettiği yerdeki Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfına (Valilik/Kaymakamlık) yapılır.
        Sadece zorunlu hallerde (tedavi vb) ikametleri dışında başka il/ilçede geçici olarak bulunanlar, zorunluluk nedenini (sevk belgesi vb.) gösteren belgeyi ilgili Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfına ibraz etmek kaydıyla;
        Başvuru reşit olanlar tarafından bizzat, (evli ise eşlerden biri tarafından kendisinin ve eşinin nüfus cüzdanını vakfa ibraz etmesi kaydıyla); bizzat başvuruda bulunamayacak özrü ve mazereti olanlar (özürlü, yaşlı, yatalak vb.) adına ise kan ve sıhrî hısımı, vasi ve kayyumu, komşusu, öğretmen, mahalle muhtarı gibi kişiler tarafından yapılır.
İlçemiz Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı 1 Müdür, 1 Büro Görevlisi ve 1 hizmetli ile Hükümet Konağı 3. katında hizmet vermektedir. Vakfımıza ait bir adet pikap araç vardır.

İlçe Özel İdare Müdürlüğü
TANIM :
İlçe Özel İdare Müdürlüğü; 5302 Sayılı İl Özel İdaresi Kanunu ile Kurulan İl Özel İdaresinin İlçelerdeki temsilcisidir.
GÖREVİ :Bağlantı
İlçe Özel İdare Müdürlüğü' nün görevi;5302 Sayılı Kanun ve diğer çeşitli kanunlarla verilen görev sorumlulukları bulunmaktadır. Bunlar Köylerdeki yol, su ve kanalizasyon gibi altyapı hizmetleri, yer altı ve üstü kaynaklarının değerlendirilmesi ve kiralanması, kaçak yapıların önlenmesi gibi hizmetler.
GÖREV ALANI :
Belediye sınırları dışında ve İlçe sınırları içerisinde bulunan 18 köyü ve Mezraları kapsamaktadır.
KAYNAKLARI :
İl Özel İdaresi ödenekleri, harç ve vergiler, cezalar, kiralar, katılım payları, şartlı - şartsız bağış ve yardımlar ve diğer çeşitli gelirler.
PERSONEL DURUMU :
İlçe Özel İdare Müdürlüğü 1 Müdür ile iş ve işlemleri yürütülmektedir.
İLÇE ÖZEL İDARE MÜDÜRLÜĞÜNÜN GÖREV VE YETKİLERİ:
5302 Sayılı İl Özel İdare Kanunu,5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu,442 Köy Kanunu, 6245 Sayılı Harcırah Kanunu, Devlet Harcama Belgeleri Yönetmeliği,4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu, Ayniyat Yönetmeliği, Sayıştay Kanunu, 657 Devlet Memurları Kanunu ve diğer Mer’i mevzuatlar  çerçevesinde;
 
İLÇE ÖZEL İDARE MÜDÜRLÜĞÜNÜN YAPTIĞI HİZMETLER:
1- İlçe Özel İdarenin mali ve idari işlerini yürütmek,  saymanlığını yapmak, gelirlerini zamanında tahsil etmek.
2- İl Özel İdaresi bütçesi dâhilinde ödenek ayrılan ve İlçemize ödeneği tahsis edilen İlköğretim okullarının elektrik, su, yakacak, telefon, büyük ve küçük onarım bedellerini ödenekleri dâhilinde ödemek.
3- Aylık ödeme evrakları ile aylık muhasebe işlemleri ile ilgili dosyaları her ayın sonunda İl Özel İdaresine göndermek.
4- 5302 Sayılı İl Özel İdaresi Kanunu gereğince, İlçemiz Belediye ve mücavir alanlar dışında bulunan işyeri açma ve çalışma ruhsatı ile ilgili müracaatları kabul ederek, ruhsat işlemlerini yürütmek, kontrol ve denetimlerini yapmak.
5- Devletin hüküm ve tasarrufu altında bulunan kum ve çakıl ocaklarının ruhsat taleplerini almak ve işlemlerini yürütmek.,
6- Köye Dönüş ve Rehabilitasyon Projesi kapsamında İlçeye tahsis edilen ödenekleri yerinde ve zamanında kullanmak.
7- Kaymakam tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
8- İl Özel İdare Genel Sekreterinin 5302 Sayılı İl Özel İdaresi kanunu kapsamında verdiği  görevleri yapmak,
9- İlçe Özel İdaresince İhalesi yapılan işlerin hakedişlerin kontrolü ve ödemelerini yapmak,
10- İl Özel İdaresinin İlçedeki Muhasebe Yetkilisi Mutemetliği iş ve işlemlerini yapmak,
11- 5302 Sayılı İ1 Özel İdaresi Kanunu gereği ilçelerdeki cezai işlemler,
12- İlçe Özel İdare bünyesindeki her türlü mali işler,
13- İ1 Özel İdaresinin birim müdürlükleri ile koordineli olarak ilçedeki  işlemlerin takibi,    kontrolü ve ilçe ile ilgili işlerin yapılması,
14- İlçe Kaymakamının ve İl Özel İdaresi Genel Sekreterliğinin vereceği işler,
15- Diğer görevler.
ÖZEL İDARE GELİR VE GİDERLERİ :
Gelirleri :
1- İl Özel İdaresinden gönderilen nakit paralar,
2- İlçe Özel İdare Lojmanı ile Kaymakamlık Lojmanından alınan kira gelirleri.
Giderleri :
1-Özel İdare Personel Giderleri,
2-Özel İdare hizmet alımları giderleri,
3-Kaymakam Lojman Harcamaları.
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • İçişleri Bakanlığı
  • Çankırı Valiliği
  • Resmi Gazete
Cumhuriyet Mahallesi, Çarşı Meydanı, Hükümet Konağı, No:1 Şabanözü-Çankırı
03765181001